moshaverrkhob moshaverrkhob
|
اختلالات يادگيري براي توصيف ناتواني در حفظ و تعميم مهارت ها يا اطلاعات خاص به دليل كمبود توجه، حافظه يا استدلال است كه بر عملكرد تحصيلي تأثير مي گذارد. ناتواني هاي يادگيري يا اختلالات يادگيري، نقص در نوشتن، خواندن يا حساب هستند. كودكان مبتلا به اختلال يادگيري در يادگيري مشكل دارند و عليرغم تمرين هاي مداوم و فشرده، به اهداف تعيين شده يادگيري دست نمي يابند. با درك انواع مختلف اختلالات يادگيري و علائم آن ها، شما مي توانيد چالش هاي خاصي كه كودكتان با آ نها مواجهه مي شود را كشف كنيد و يك برنامه درماني مؤثر را محيا كنيد. مركز مشاوره ستاره ايرانيان درمان تضميني اختلالات يادگيري كودكان را ارائه مي دهد، مشاوران اين مركز به صورت تخصصي دوره هاي درمان را گذرانده و علاوه بر اين مركز ستاره با كمك دستگاه هاي به روز دنيا بدون هيچ عوارض جانبي عملكرد تحصيلي و شخصي كودك شما را به بالاترين حد مي رساند. براي مطالعه بيشتر: تشخيص اختلالات و ناتواني هاي يادگيري اختلالات يادگيري چيست؟ اختلالات خواندن علل اختلالات يادگيري اولين دليل اختلال يادگيري شامل شرايط پزشكي مادر يا استفاده از داروهاي غيرمجاز در دوران بارداري مادر، عوارض بارداري يا زايمان (مانند پره اكلامپسي يا زايمان طولاني) و مشكلات نوزاد در زمان زايمان (مانند نارس بودن ، وزن كم هنگام تولد، يرقان يا زايمان زودرس). ۱.اختلالات و ناتواني هاي يادگيري را مشاهده و درك كنيد. در نهايت، مواجهه و غلبه با چالشي مانند ناتواني يادگيري مي تواند به كودكتان در رشد انعطاف پذيري بيشتر و قوي ترشدن كمك كند. همواره به ياد داشته باشيد روشي كه شما به چالش ها واكنش نشان مي دهيد تأثير زيادي در عملكرد كودكتان خواهد داشت. طرز برخورد خوب، مشكلات مرتبط با ناتواني يادگيري را حل نخواهد كرد بلكه به كودكتان حس اميد و اطميناني مي دهد كه آن مشكلات قابل اصلاح بوده و آنكه او سرانجام موفق خواهد شد. ۲. نكاتي براي مواجهه با ناتواني يادگيري كودكتان ۳. خودتان متخصص شويد.
منبع:كانون مشاوران ايران-اختلالات يادگيري
امتیاز:
بازدید: 0
چطور تشخيص دهيد كه بچه كودكستاني شما نياز به تمرين اضافي در رياضي دارد زماني كه فرزند شما سعي ميكند عدد۳ انگيليسي را بنويسد , آن را شبيه E ميبيند؟ وقتي با صداي بلند اعداد را ميشمارد عدد ۵ را از قلم ميندازد ؟ در اين صورت , ممكن است شما نگران اين باشيد كه فرزند شما در مهارتهاي پايه رياضي مشكل دارد.اما چنين اشكالاتي در اين سن كودكان كاملا طبيعي است. بيشتر بخوانيد: ارتقاي مهارتهاي كلي و تحصيلي كودك بازي رياضي كودكان كودكستاني كه تازه شروع به يادگيري اعداد ميكنند , هميشه نمي توانند اعداد را به ترتيب به ياد داشته باشند.با اين وجود اگر فكر مي كنيد آنها چنين مشكلي دارند, به خودتان اعتماد داشته باشيد و با مربي كودك خود در اين باره صحبت كنيد يك متخصص آموزش پيش دبستاني در مونوره بنام ايواستا بينسكي-آكرت ميكويد:از آنجايي كه معلم , كودك شما را در موقعيت هاي مختلف در مدرسه مي بيند و مي تواند پيشرفت كودك شما را با ديگر كودكان مقايسه كند , در جايگاه منا سبي براي توجه به هر نوع مشكلات بالقوه دارد.اگر كودك شما كودكستاني نيست , درباره نگراني هاي خود با يك پزشك متخصص كودكان صحبت كنيد. نشانه هاي هشدار دهنده اوليه مشكلات رياضي به گفته مركز ناتواني هاي يادگيري ملي و تحصيلات ابتدايي, اگر كودك شما : هنگام كار كردن با اعداد گريه ميكند يا عصباني ميشود در به ياد آوردن اعداد مشكل دارد حتي بعد از چندين بار تكرار,در تشخيص شكل اعداد مشكل دارد در تشخيص چپ و راست از هم دچار مشكل مي شود بسيار بي قرار است و نمي تواند آرام بنشيند ( به خاطر داشته باشيد كه بسياري از كودكان كودكستاني تا حدي بيقرار هستند) در يادگيري مهارتهاي رياضي دچار مشكل مي باشد به رغم اينكه فرزند شما بعضي يا تمام اين مشكلات را با رياضي داشته باشد ,قطعا به اين معني نيست كه او ناتواني هايي در يادگيري دارد. ممكن است به اين معنا باشد كه او قبل از اينكه آماده يادگيري و پيشرفت باشد , بسيار شديد تحت فشار قرار گرفته است. به همين خاطر است كه صحبت كردن شما با معلم هنگام احساس نگراني حائز اهمييت ميباشد. منبع:كانون مشاوران ايران-تشخيص اوليه مشكلات رياضي در كودك
امتیاز:
بازدید: 0
نوروفيدبك و بيوفيدبك يكي از راهكاري هاي نوين در علم روانشناسي براي درمان و بهبود كودكان مبتلا به اختلال يادگيري است. هر اختلالي كه در آن موفقيت تحصيلي فرد با توجه به سن و وضعيت هوشي اش و يا با توجه به آزمون ها و معيار هاي خواندن و نوشتن را دچار اختلال نمايد اختلال يادگيري نام دارد. اختلال يادگيري مربوط به كساني است كه در درس ها و زندگي تحصيلي خود شكست هاي فراواني متحمل مي شوند حال آنكه اين كودكان در دسته كودكان استثنايي نيز قرار نمي گيرند و داراي هوش مناسب و متعادلي نيز هستند. اختلال يادگيري در سنين كودكي و در دوران دبستان بسيار شايع است. كودكان مبتلا به اختلال يادگيري با وجود داشتن هوش و اي كيو نرمال و عدم داشتن هر گونه نقص حسي در يادگيري دچار مشكل هستند. اختلالات يادگيري شامل مواردي از قبيل نقص و عدم توانايي در شناخت مناسب واژه ها، خواند كند و نادرست، مشكل در درك رياضي و موارد محاسباتي نظير آن مانند جدول ضرب و نيز مشكلاتي در خواندن نوشتن و درس هايي مانند املاء و انشاء و يادگيري و نوشتن لغات و جملات مي شود. در درمان اختلال يادگيري، روش نوروفيدبك تحول بزرگي به وجود آورده است به طوري كه در درمان اختلال يادگيري روش نوروفيدبك به تنهايي كافي بوده و نيزي به استفاده از هيچ گونه دارو و يا مكمل و يا هر گونه روش بهبود ديگري در كنار آن وجود ندارد. در روش نوروفيدبك معمولا كودك مبتلا به اختلال يادگيري بايستي يك دوره در ماني را كامل كرده و پس از كامل كردن اين دوره درماني شخص تا حد مناسبي بهبود خواهد يافت. تاثير روش نوروفيدبك و بيوفيدبك در درمان كودكان و افراد مبتلا به اختلال يادگيري در بسياري از پژوهش هاي نوين در حوزه تخصصي پزشكي، روانپزشكي و روانشناسي اثبات شده است.
منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-نوروفيدبك و اختلال يادگيري
امتیاز:
بازدید: 23
ويژگي هاي مربوط به ناتوانايي هاي يادگيري كه ممكن است در يك وضعيت ساده و قابل تشخيص مخفي شده باشند در اغلب مواقع، معلمان اولين كساني هستند كه متوجه اختلال يادگيري كودكان مي شوند. در برخي مواقع به راحتي مي توان علائم را متوجه شد – براي مثال، كودكي كه در خواندن پيشرفت ندارد. يا يك كودكي كه با وجود تلاش هايي كه انجام مي دهد، نمي تواند بر اساس جدول زماني پيشرفت كند. ولي علائم موجود همواره مشخص نمي باشند و اكثر كودكان به دليل مشكل داشتن با مواردي كه براي ساير كودكان آسان مي باشد، خجالت مي كشند و به همين دليل سعي مي كنند كه مشكلاتشان را مخفي نگه دارند. در اينجا يك سري از نشانه هاي مربوط به اختلال هاي يادگيري غير مشهود در كودكان بيان مي شوند كه در كلاس درس وجود دارند. استفاده نكردن كامل از توانايي ها – چه در يك درس خاص و چه در كل عملكرد مدرسه اي خودش – اين وضعيت مي تواند نشان دهنده يك اختلال يادگيري باشد. اين مورد در اغلب مواقع به عنوان يك تفاوت مابين توانايي و استعداد تعريف مي شود. در واقع يك شكافي است كه بين مواردي كه به نظر مي رسد كودك مي تواند قادر به انجام دادن آن باشد و مواردي كه در واقعيت قادر به انجام دادن آن مي باشد، وجود دارد. چند مثال در رابطه با نحوه بروز اين شكاف در كلاس درس عبارتند از: نداشتن سخت كوشي كافي در رابطه با افراد بالغي كه در آنها اختلال يادگيري وجود دارد، قبل از تشخيص اين اختلال در آنها، به آنها گفته مي شد كه به اندازه كافي تلاش نمي كنند. منبع : كودك و نوجوان-شناخت اختلال يادگيري در كلاس درس
امتیاز:
بازدید: 90
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |